17. stu 2011.

Phil Heat-ove 23-inčne ručerde: Trebate inspiraciju za trening ruku?





 
Ruke Fil Hita su debele skoro kao dve noge, 23 inča (58.42cm). Toliko je Fil ‘the gift’ Hit izmjerio nakon 16 nedeljnog treninga prije takmičenja Mr. Olimpia 2010. Razmislite malo o tome, 23 inča. Da bi vam dali perspektivu koliko je to zamislite struk Viktorije Bekam koji je takodje 23 inča. 23 inčni monitor čini računarstvo impresivnim iskustvom. To ne može pomoći vašem automobilu, ali će izgledati opako sa 23-inčnim felnama. 23 inča predstavlja mnoge mjere  za različite stvari, ali za ljudske ruke to je ludo.
‘Da, prilično su velike’ , kaže Hit nakon manje od mjesec dana od osvajanja drugog mjesta na Mr. Olimpiji 2010, ‘znam da će biti još veće ako ne pazim’. ‘stvar je u tome da ih moram držati u proporciji sa ostatkom mog tijela, tako da ih moram odvojiti od treninga sa vremena na vrijeme’, svi mi imamo takve probleme.

U stvari, većini profesionalnih bildera ne bi smetalo da bude ‘prokleto’ sa opasnošću da im ruke postanu prevelike. Ipak, genetski poklon (otud mu nadimak – the gift) ne prepušta ništa slučaju kada je riječ o njegovom izgledu ili treningu. On je putem ulaska i izlaska iz anaboličkih procesa, zajedno sa pouzdanim trenerom Hanijem Rambodom osmislio plan koji mu je donio drugo mjesto na Arnold Classic-u 2010 i Mr. Olimpiji 2010, na oba takmičenja su navijači smatrali da je trebao pobjediti.

Nedavno smo razgovarali sa Hitom o njegovoj nevjerovatnoj ruci dok je bio u Melburnu. Kao gost vlasnika teretane i promotera Tonija Doertija, i shvatili smo da 23 inča može biti samo početak nečeg još većeg.


Statistika:

Rodjendan: 18. decembar 1979 
Mjesto rodjenja: Sijetl, Vašington
Mjesto boravka: Arvada, Kolorado
Visina: 175 cm
Težina: 110 kilograma

Karijera: 2010 Mr. Olimpija, drugo mjesto; 2010 Arnold Klasik, drugo mjesto; 2009 Mr. Olimpija, peto mjesto; 2008 Mr. Olimpija, treće mjesto; 2008 Ironman Pro pobjednik; 2008 Arnold Klasik, drugo mjesto; 2006 Nju Jork pro pobjednik; 2006 Kolorado Pro pobjednik; 2005 NPC USA teška kategorija i apsolutni pobjednik. Dodaćemo i ovogodišnju pobjedu na Mr. Olimpiji!
Iako si očigledno puno uložio u razvoj ruku, govorio si o tome kako moraš paziti na ledja, da ne zaostaju za ostatkom tijela. Da li si se ikada zapitao kolike bi bile kada ne bi pazio na to?
Razmišljao sam o tome neki dan, ne bi mi trebalo 10-12 godina da vidim kolike bi mi ruke bile, nakon što odem u penziju, ali bih mogao trenirati ruke jednom nedeljno narednih godinu dana i saznati koliko velike mogu biti. Ne smijem onda misliti na sudjenje, jer ako ruke nisu u proporciji sa ostatkom tijela, to nista ne znači.
Dakle, uvećali ste ih na 23 inča tokom 16 sedmica pred olimpiju, sa dobrom pumpom. Koja je tvoja težina?
Oko 122 kg.
Nevjerovatno, da li si ih mjerio 'na hladno'?
Mjerio sam ih na šest sedmica pred takmičenje, i za to su bile potpuno hladne, bez pumpe. Jedna ruka je bila 21 ½ inča, a druga 21 ¼ inča. Mislim da ako nastave da rastu kako sazrijevam da mogu dogurati i da budu hladne 23 inča. Ko za šta može sve biti sa dobrom pumpom.
Takodje si poznat i po razvoju podlaktice.
Podlaktice su izuzetno važne, posebno u prednjoj i zadnjoj dvostrukoj biceps pozi. Vidjao sam momke sa rukama od 21 inča i sa slabim podlakticama i to jednostavno ne izgleda dobro.
Hitov trening raspored.
Ponedeljak – grudi
Utorak – Kvadricepsi, zadnja loža i listovi
Srijeda – ledja
Četvrtak – ramena
Petak – biceps i triceps
Subota – odmor
Nedelja – odmor
Možeš li reći da imaš genetsku prednost kada je riječ o rukama?
Da, rekao bih da je tako. Moje ruke su uvijek bile prilično razvijene. Čak i u srednjoj školi i na fakultetu, prije nego što sam počeo sa treningom. Igrajući košarku, moje ruke su buknule od silnih driblinga i šutanja. Sa tim radite i podlaktice i triceps kada udarate loptom u pod. Ljudi su definitivno primjećivali moje ruke kada sam tako radio.
Budući da su ti ruke dobro napredovale, da li si kao i većina momaka bombardovao biceps svo vrijeme?
Mogao bih tako reći. Ali i više od bicepsa sam bio fokusiran na triceps, iz dva razloga. Jedan od razloga je zbog košarke. Sjećam se kako sam bio impresioniram Dan Majerlovim rukama. On je imao velike ruke za košarkaša i bio je dobar šuter trojki. Mogao je šutati skoro sa polovine terena, što zahtjeva veliku snagu tricepsa. Ta ideja se pojačala kada sam otišao u košarkaški kamp gdje sam se nadao da ću postati profesionalni košarkaš. Treneri su nam usadjivali da je vrlo važno imati jak triceps da bi mogli šutati sa većih daljina. Druga stvar zbog koje sam želio jako trenirati triceps je bilo nakon što sam vidio sliku Kevina Levronea na laptopu kod prijatelja. To je u stvari bila fotografija Ronija Kolemana, Džej Katlera i Kevina, ti momci su izgledali nevjerovatno, bio sam zaista impresioniran Kevinovim tricepsom. Trenirao sam prilično teško prije nego što sam ikada razmišljao o tome da stanem na binu, zato jer sam znao da mogu poboljšati svoju igru sa dobro razvijenim rukama.
Kada si počeo da shvataš da moraš paziti da ti ruke ne premašuju ostatak tijela što se tiče propocionalnosti?
Prije nekoliko godina sam počeo sa ‘rezanjem’ treninga ruku. Primjetio sam kako su postale prevelike, a u bodibildingu je vrlo važno držati sve u srazmjeri. Shvatio sam da moram da se fokusiram na ramena. Govorili su mi da sam previše uzak. U redu. Počeo sam da radim na izgradnji deltoida, onakvim kakve ima i Kevin Levrone.
Hitov triceps trening                                      
Vježba
serija
ponavljanja
Povlačenje na lat mašini
3
12
Ekstenzija bučicama
na kontra kosoj klupi
3
12
Propadanja (naizmjenično radim i  na mašini za propadanja)
3
12

Dakle, kako je izgledao tvoj trening ruku? Da li je bio uglavnom obiman?
Bio je i preobiman. Radio sam najmanje četiri vježbe za biceps i triceps, sa najmanje četiri ili pet serija po vježbi. Imate toliko entuzijazma kada ste početnik i ne znate šta je pretreniranost. Kada ste mladji mnogo teže ćete se pretrenirati nego kada ste stariji, tako da je mene taj trening dobro radio. Danas ne radim toliko, čak ne radim sedmicama ruke da se ne bi otele kontroli.
Očigledno da imaš nevjerovatan poklon što se tiče sposobnosti da razviješ ruke, ali opet mora da si morao naučiti neke važne lekcije kada je u pitanju trening ruku. Možeš li navesti neke stvari na koje naši čitaoci treba da obrate pažnju?
Najvažnije je da se fokusirate na formu. Ne želite da se njišete sa velikim težinama i da koristite ledja i ramena umjesto da se fokusirate na biceps. Mnogi momci ne rade pravilno i kao rezultat toga, oni ne samo da promašuju poentu vježbe već rizikuju i ozbiljnu povredu.

Hitov biceps trening                                     
Vježba
serija
ponavljanja
Pregib EZ šipkom
3
10-12
Hammer pregib
3
10-12
Pregib na skotovoj klupi
3
10-12
Koncentracioni pregib (ponekad zamijenim sa pregibom na skotovoj klupi)
3
10-12
Jedna od najboljih stvari sa kojom možete biti sigurni da koristite dobru formu je da imate neki ‘držač’ ispod lakta. Takva sprava će držati vaš lakat pričvršćenim i kada radite tako vježbe imaćete osjećaj da dižete duplo veću težinu.
Šta sa upotrebom mašina?
Mnogi čistunci tvrde da su slobodne težine superiornije u odnosu na mašine. Ne trebate se plašiti da koristite mašine. Tehnologija na njima je poboljšana u zadnjih 10-20 godina, a sa nekim od njih ćete bolje pogoditi biceps nego sa bilo kakvim bučicama ili tegovima.
Mnogo momaka je iskusilo velike dobitke za kratko vrijeme, ali kao što znamo ništa ne traje vječno. Šta treba da rade da bi rasli konstantno?
Rekao bih da uvijek treba miješati stvari. Mislim da je korištenje različitih pokreta bitno za rast. Periodizacija je takodje oduvijek bila važna. Imam periode kada treniram zaista teško, i one druge kada koristim veliki broj ponavljanja. Smatram da se tijelo jako brzo privikava na sistem treninga i da ga treba onda iznenaditi šok sistemom, i ono će opet odgovoriti rastom. Ovo je vrlo važno kod slabe tačke. Mi svi imamo jake djelove tijela koji reaguju šta god da im radimo, ali morate da budete kreativni sa onim djelovima koji su tvrdoglavi i neće da rastu. Na kraju, uvijek podstičem momke da se puno slikaju. To je najbolji način da pratite svoj progres. Tako možete pogledati unazad godinama i vidjeti gdje ste napredovali, a gdje ne.
Da li postoji nešto jedinstveno što radiš na treningu ruku u zadnje vrijeme?
Hani (Rambod) i ja smo ubacili pregib na skotovoj klupi u moj biceps trening, koja je veoma kul vježba. Pregib na skotovoj klupi je vrlo dobra vježba ako želite da izrazite vrh bicepsa, plus on izgleda vrlo dobro dok je radite.


Šta je sa podlakticama? Imaš vjerovatno najbolje podlaktice, ali ih navodno ne treniraš.
Ne treniram ih, ali razmišljam da počnem. Mislio sam da dodam pobjedničku pozu Serdja Olive u moju rutinu, ali za to trebaju stvarno velike podlaktice.
Šta misliš koliko debele podlaktice možeš dobiti?
Ne znam, pretpostavljam da ću saznati…
Uzimajući u obzir da najvjerovatnije imaš najbolje ruke u bodibildingu, postoji li nešto što želiš mijenjati?
Ne baš, sem da ih unapredim koliko je to moguće. Tek nekoliko bodibildera je koji su imali savršenu simetriju ruku.  Pogledajte Švarcenegera, Lu Ferinja ili čak Džej Katlera, ako bih mogao imati takvu simetriju bio bih presrećan.
POBJEDNIČKI STAV
Ovo nije nepoštovanje prema Džeju, ali ovo je prvi put da osjetim da sam ga mogao pobjediti. Džej i ja smo veliki prijatelji i imam veliko poštovanje prema njemu zadnjih godina, i rekao bih, da, ja sam ovdje da pobjedim, ali u pozadini glave mislim ‘ovo je Džejev šou’. Ali 2010 sam radio sa sportskim psihologom i prelomio. Shvatio sam da sam sada spreman da postanem Mr. Olimpija. I dalje volim Džeja kao brata, ali takodje znam da ako želim da ispunim svoju sudbinu i postanem Mr. Olimpija moraću da pobjedim Džeja.
Na ovogodišnjoj Mr. Olimpiji Fil je i ostvario svoj san. Pobijedio je Džeja i po prvi put postao Mr. Olimpia.
BY SHAWN PERINE
SENIOR WRITER
PHOTOGRAPHY BY
PAVEL YTHJALL
COPYRIGHT 2011 Weider Publications COPYRIGHT 2011 Gale, Cengage Learning
Odabrao: Siniša Dražić
Za Amino.ba preveo: Milan Kljajić
                                                                          

Nema komentara:

Objavi komentar